woensdag 6 februari 2013

Fietsen in Paramaribo



Hallo allemaal

Zaterdag zijn we fietsen gaan huren in het centrum van Paramaribo om ons transport iets gemakkelijker en goedkoper te maken. Vanaf dat het donker is moeten we wel nog de taxi nemen, omdat dat veel veiliger is. Het gevaarlijkste van in het donker fietsen is naar het schijnt de straathonden die je achterna zitten.
Nadien kon de fietsen in de stad beginnen. Het is redelijk hectisch, vooral rond het spitsuur. Dat is hier s morgens rond 7u30 en s middags rond 13u, omdat de scholen dan beginnen/eindigen.
Het lastigste hier vind ik de verkeerslichten (je ziet die niet altijd als de zon erin schijnt), de regen (want dan zie je bijna niets meer en al helemaal de putten in de weg niet...) en het getoeter van de auto's. Meestal toeteren die gewoon omdat ze blanke meisjes zien, maar ik heb nogal snel de reflex om te denken dat ik iets verkeerds aan het doen ben, wat niet altijd het geval is.
Maar al bij al vind ik het goed meevallen. Het fietsen doet wel deugd, want daardoor heb ik een uurtje extra beweging per dag.

Veel liefs en tot blogs!
Liesbet

Acht fietsen huren in Paramaribo --> een werkje van lange adem (2,5 uur)

Eerste uitstapje met de fiets --> de palmentuin


2 opmerkingen:

  1. Zo te horen is het verkeer daar nog veel en veel erger dan hier. Ik zou er waarschijnlijk volledig gek van worden!:p

    Wees voorzichtig met jullie fietsen!

    Liefs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAha, en wij maar zagen over de tramsporen in Gent, ik zwijg vanaf nu..! :p

    BeantwoordenVerwijderen