zaterdag 2 februari 2013

Laat het avontuur beginnen...

Hallo allemaal

Eindelijk het eerste berichtje op mijn blog vanuit Paramaribo. T heeft een tijdje geduurd, maar t is hier dan ook al druk geweest.
Eergisteren avond zijn we geland, een half uurtje later dan verwacht. T was een vlucht met veel turbulentie, dus dat wel wat lastig, maar de service was geweldig!
Na een uurtje aanschuiven bij de douane, een beetje geld te wisselen en onze valiezen te halen, gingen we met een busje naar ons huis. Tijdens het ritje van ongeveer een uur, kregen we al plaatselijke drankjes (lees: parbobier en limonade die smaakt naar kauwgom) aangeboden.
Aangekomen in ons huisje, hebben we de kamers verdeeld en valiezen een beetje geleegd, muskietennet geïnstalleerd en dan in ons bedje gekropen voor de eerste nacht.

De eerste ochtend werden we al verwacht op onze stageschool. Charlene had een taxi geregeld om daar te geraken. We kregen daar een goede ontvangst, een beetje uitleg over hoe het Surinaams onderwijssysteem in elkaar zat, informatie over in welk pedagogisch instituut (de lerarenopleiding van hier) we zullen moeten werken en een uitleg over wat er ons volgende week tijdens de introductieweek te wachten staat.
Daarna zijn we naar de minov-mediatheek gegaan, dat is een kleine bibliotheek waar de Surinaamse leerkrachten boeken, spelletjes ... kunnen uitlenen. We hebben daar ook al een lidkaart gekocht, zodat we boeken kunnen uitlenen voor ons stage. Na de rondleiding is de taxi-chauffeur, die ons terugbracht naar ons huisje, gestopt om met ons een Surinaamse sim-kaart te kopen. Dus vanaf nu heb ik een Surinaams nummer, wie het wil hebben, stuur mij maar een berichtje op mijn Belgisch nummer, ik stuur dan wel terug met mijn Surinaams. :-)

Toen we thuiskwamen hadden onze huisgenoten al het volledige huis een schoonmaakbeurt gegeven, zodat het er al een pak properder uitzag. Ze waren ook al een koude pastasalade aan het klaarmaken, dus het was wel een goede service.

In de namiddag heb ik mijn valiezen verder uitgepakt, mijn kamer wat meer ingericht, een beetje gerust. Daarna zijn we met z'n allen nog naar de winkel gegaan om wat ontbijt, middageten...

Oké, ik ga hier maar stoppen met mijn bericht, om jullie niet nog meer leeswerk in één keer te bezorgen. In het volgende bericht krijgen jullie meer nieuws :-)

Veel liefs en tot mails, skypes, blogs, facebooks ...
Liesbet

2 opmerkingen:

  1. Lieve Liesbet

    Ik ben heel blij om te horen dat alles al zo vlot en goed is verlopen. Dat is een hele geruststelling. ;)
    Heel veel succes op jullie stageschool vanaf volgende week!

    Liefs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen dat alles daar goed is! :) Geniet van de eerste verkenningen in Paramaribo! ;-)

    Liefs,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen