zondag 10 februari 2013

Paramaribo zoo

Hallo allemaal

Hier dus zoals beloofd mijn tweede blogbericht van vandaag :-)

Vandaag zijn we (Charlene, Delfien, Ruben en ik) naar de Paramaribo zoo geweest. Het is van hieruit maar een kleine vijf minuten fietsen tot je daar bent, dus een ideale uitstap om op een luie zondag te doen.
Een zoo in Suriname, ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Voor wie het zich nog afvraagt: hieronder enkele zaken die mij opvielen.
De zoo van Paramaribo is een redelijk kleine zoo. De dieren zitten ook in redelijk kleine kooitjes en hebben jammer genoeg niet zoveel water om van te drinken of zich mee te verfrissen. Je kan hier in de zoo ook veel dichter bij de dieren komen. De dieren zitten wel in kooien, maar als je wil kan je gewoon je vingers ertussen steken en dan ben je je vingers misschien wel kwijt...
Er zitten ook minder dieren dan bij ons: een hele hoop apen (maar geen oerangoetangs of gorilla's :-( ), veel verschillende vogels (ara's, buizerds, gieren, maar ook duiven in een kooitje), een aantal slangen, tijgers, jaguar, een linx-achtig dier, otters, reuzenmiereneter, kaaiman ... En dan is er ook nog een soort van kinderdierentuin met ezeltjes, geiten, cavia's en Europese konijnen :-)

Ik vond het er wel gezellig, vooral omdat het er veel minder druk is als in een zoo bij ons en omdat het gebouwd is tussen veel mooie bomen en bamboe-planten.
Ik heb ervan genoten!

Vanaf morgen kan je hieronder ook nog een paar sfeerbeelden terugvinden.

Heel veel liefs en tot blogs!
Liesbet













Geen opmerkingen:

Een reactie posten