maandag 18 februari 2013

Stage update

Hallo allemaal

Ik weet dat het weer een tijdje geleden is dat ik nog iets op mijn blog heb geschreven, vandaar dit berichtje. Sorry hiervoor!
Ik heb nog wel wat zaken te vertellen over het Braziliaans carnaval en het valentijnsdansproject op mijn stageschool, maar meer daarover later. Dit blog-bericht gaat nog eens over mijn stage.

Ik ben net terug van mijn stage op het internaat waar ik de jongeren help met wiskunde en fysica tijdens de studie. Het is heel leuk om te zien dat sommigen na een beetje extra uitleg weer begrijpen waar het in de les over ging. Langs de andere kant is het ook niet altijd gemakkelijk. De leerstof wordt hier vaak in een andere volgorde gegeven, de leerlingen hebben niet altijd een handboek (enkel eigen notities) en niet alles is altijd even duidelijk genoteerd. Door veel bijvragen te stellen, lukt het meestal wel om volledig te begrijpen wat ze al wel of niet hebben gezien en hen te helpen bij de problemen die ze hebben.
Het zeker en vast héél leerrijk en ik geniet er ook van op de leerlingen te helpen.

In het begin waren de jongeren heel gesloten, maar ik kom nu al een week op het internaat en ze zijn al een heel stuk losser en spontaner. Het is leuk om tussen de moeilijke oefeningen door af en toe een praatje te slaan met hen. Hopelijk volgen er nog veel leuke momenten.
Morgen gaan Charlene en ik ook naar het internaat om de sportdag te helpen organiseren voor alle internaten in Paramaribo samen. Een heus event dus, met volgens mij héél véél werk.

Mijn andere stage begint ook goed op gang te komen. We hebben vandaag een gesprek gehad met meneer Soekar. hij is de persoon die verantwoordelijk is voor het vak rekenen op onze stageschool. We hebben aan hem al wat zaken voorgesteld en hij leek tevreden met het werk dat we al gedaan hadden. Er is natuurlijk nog veel werk te doen, maar het komt volgens mij wel in orde. :-)
Ik vind het in ieder geval erg interessant en ons werk zou normaal gezien de volgende jaren effectief moeten gebruikt worden op de verschillende lerarenopleidingen voor het lager en kleuteronderwijs in Suriname. Dus we weten waarvoor we werken.

Ik ga jullie eens laten, want dit is al een lang bericht.
Heel veel liefs en tot de volgende blog!

Om af te sluiten nog een foto, zodat jullie kunnen zien dat alles nog goed met mij gaat in het regenachtige Paramaribo!




2 opmerkingen:

  1. Hey Liesbet!

    Leuk om al je berichten te lezen :)
    Ik merk dat je het daar goed hebt en dat je veel voldoening haalt uit je werk. Dat is super!! Geniet er heel hard van!

    Liefs,
    Liesa xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das wel leuk dat ge weet dat ze het na jullie nog gaan gebruiken! Iets om trots op te zijn! ;)

    BeantwoordenVerwijderen